2021
2021-ben harmadik alkalommal írta ki a Ludwig Múzeum a díjpályázatot, amelyre olyan múzeumpedagógusok, pedagógusok, művészek, művészettörténészek, kurátorok jelentkezését várta, akik a saját területükön az elmúlt időszakban sokat tettek a kortárs képzőművészet közvetítéséért és népszerűsítéséért.
A pályázatra magánszemélyek jelentkezését várták 2018–21 közötti időszakban megvalósult projektekkel. Az idei pályázat fókuszában a fenntarthatóság állt. A benyújtott projektekben a kortárs képzőművészet átgondolt, progresszív, jól adaptálható módszerekkel való közvetítése, interpretációja, pedagógiai megközelítése mellett a program tematikájában vagy módszertanában kiemelt szerepet kellett kapnia a fenntarthatóság problémakörének.
A szervezők fontosnak tartják, hogy a programban megjelenjenek azok az elvek, értékek, módszerek, amelyek támogatják a természet, az épített és a szociális környezet felé forduló érzékenységet, a proaktív attitűdöt, a társadalmi felelősségvállalást, és nem mellékesen formálják, gazdagítják a személyes életet, életvitelt is. Mindezen túl lényeges, hogy a jelölt projektek támogassák az önálló gondolkodást, munkavégzést, valamint az önálló személyiségek tartalmas együttműködését. Az ideális projekt az életkori sajátosságok figyelembevételével médiatudatosságra törekszik, erősíti a kritikai szemléletet, az önismeretet, a társadalmi felelősségvállalást, és szem előtt tartja a legkülönfélébb társadalmi igényeket. Lényeges szempont, hogy a projekt adaptálható legyen, valamint korlátozott anyagi erőforrások között is megvalósulhasson.
A pályázat második fordulójába 7 pályázat jutott tovább, amelyek november 19-én egy online mini konferencián mutatkoztak be a zsűri előtt.
Az idei pályázatok között számos olyan volt, amelyet közoktatásban dolgozó pedagógus nyújtott be. A díjazottak közöl ketten is iskolai, vagy iskolához köthető környezetben valósították meg projektjüket.
A 2021 évi ARTtransfer díj nyertesei
Fődíj:
Geisbühl Tünde
A program a felső tagozatos kerettantervbe illeszti a kortárs képzőművészeti ismeretek átadását és műalkotásokon keresztül – egy rendkívül komplex alkotófolyamat során – bont ki aktuális társadalmi kérdéseket.
Az EMMI különdíja:
Juhász Litza
A pályázó a Vasarely Múzeumban gyerekkel, önkéntesekkel és tanárokkal együttműködve az energiák, tudások maximalizálásával valósít meg a nagyközönséget célzó múzeumpedagógiai kiadványokat.
A Ludwig Múzeum különdíja:
Bubla Éva – Dékányné Varga Krisztina
A városi növénykultúrák élményszerű megismerése, gondozása és létrehozása áll a Mikrokertek című pályamunka fókuszában. A hosszú távú tervek között szerepel, az iskolán kívüli környezet egyre hangsúlyosabb integrálása.
A második fordulóba bejutott pályázatok:
BUBLA ÉVA és VARGA KRISZTINA
GEISBÜHL TÜNDE
JUHÁSZ LITZA
MILTNER TÍMEA
Keveredési jelenségek a természetben és kerámiákon
DOBOS ESZTER, NAGY EMESE, ZEKE ANGÉLA
KépzetKépző – galériás foglalkozások
PÓK TÍMEA
SZABÓ ESZTER ÁGNES
A Piackutató tábortól az A2 Galériáig_Művészeti nevelés a bolha/használtcikk piacon
A zsűri tagjai:
DR. ÁSVÁNYI KATALIN,
a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Intézetének docense
DR. FABÉNYI JULIA,
a Ludwig Múzeum igazgatója
KASSAI HAJNAL,
az EMMI Múzeumi Főosztályának vezetője
GERMAN KINGA,
művészettörténész, a MOME egyetemi docense
SZABICS ÁGNES,
képzőművész, művészetpedagógus (BTM – Budapest Galéria)
FEHÉR ZSUZSANNA,
a Ludwig Múzeum kommunikációs és marketing igazgatóhelyettese
ÜVEGES KRISZTINA,
művészettörténész, a Ludwig Múzeum könyvtárosa és kurátora
HEMRIK LÁSZLÓ,
a Ludwig Múzeum Múzeumpedagógiai Osztályának vezetője